De winkels doneren al gebak aan voedselbanken sinds 2010, maar nu richt Starbucks zich op het doneren van 100 procent van al het onverkochte eten. Starbucks verwacht dat het FoodShare programma in staat zal zijn om 5 miljoen maaltijden te voorzien.
“We redden eten, voeden mensen in nood en we creëren bewustzijn voor een belangrijk onderwerp waar onze gemeenschappen mee te maken hebben, vertelde Ross Fraser, directeur media relaties van Feeding America aan de website Mashable. “We hopen anderen te inspireren die momenteel geen onverkocht voedsel doneren om een goede bestemming te vinden. Dit is een uitdagende kans om onderdeel te zijn van iets groters.”
Eerder schreven we ook al over de nieuwe wet in Frankrijk die het supermarkten verbiedt om onverkochte etenswaren weg te gooien, dat artikel vind je hier. Ook vind je op onze site een artikel over ‘s werelds eerste supermarkt in Kopenhagen die uitsluitend producten verkoopt die er door hoe ze eruit zien in andere supermarkten niet verkocht zouden worden of producten die over datum zijn, dat artikel vind je hier. En nu maar hopen dat Starbucks in Europa ook snel volgt!
Pagina 2/2
Beeld: Pixabay