De fabrikant roept consumenten op de producten te retourneren
Het bekende koffiemerk Illycaffé roept consumenten op om bepaalde producten met een specifieke verpakking terug te sturen naar de fabrikant. Het gaat hierbij om de individuele blikken van 250 gram met hele koffiebonen. Daarbij zijn er verpakkingen met verschillende koffiesmaken een gevaar. De blikken voldoen namelijk niet aan de juiste productienormen.
De blikken zijn verkeerd geproduceerd waardoor de deksel van het blik plotseling los komt wanneer het product geopend wordt.
Drukventiel
Deze maakte het koffiemerk Illycaffé, marktleider in het leveren van hoge kwaliteit koffie de blikken van 250 gram met hele koffiebonen terug. Deze verpakkingen hebben een vervaldatum van 10-2019 tot 02-2020. De blikken hebben geen drukventiel aan de onderkant van de verpakking zitten. Er wordt dringend verzocht de blikken niet te openen en onmiddelijk te retourneren aan Illy.
Productiefout
De blikken met deze productiefout zijn aan de buitenkant gemakkelijk te herkennen, aangezien deze blikken aan de onderkant geen drukventiel hebben. De onderkant is hierdoor vervormd. Op de onderstaande afbeelding is te zien hoe deze blikken er uit zien. Het koffiemerk geeft aan dat de koffiebonen nog steeds dezelfde topkwaliteit heeft, en het probleem zit ‘m alleen in de verpakking zelf.
Retourneren
Consumenten die in het bezit zijn van deze blikken met de bovengenoemde vervaldatum kunnen contact opnemen met de klantenservice van Illy. Vervolgens kan de retourzending en de vervanging van dit product geregeld worden. Voor meer informatie betreft deze terugroepactie kan de consument contact opnemen tijdens kantooruren met de klantenservice: 0800-2354559. Op de onderstaande afbeeldingen is te zien welke koffiesmaken deze productiefout kunnen bevatten.
250 gr Whole Bean Dark Roast Coffee | 250 gr Whole Bean Medium Roast Coffee | 250 gr Whole Bean Decaffeinated Coffee | 250gr Monoarabica™ Whole Bean Brasil | 250gr Monoarabica™ Whole Bean Ethiopia | 250gr Monoarabica™ Whole Bean Guatemala
Retouradres om de producten kosteloos terug te sturen:
illycaffè S.p.A. vestiging Nederland
Antwoordnummer 811
3290 WE ‘s-Gravendeel
*Vermeld graag de contactgegevens zodat Illy de consument voor het ongemak tegemoet kan komen door twee nieuwe blikken toe te sturen voor elk fout blik.
Bron: NWWA| Beeld: Pexels
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.