De consumentenorganisatie vindt dat de reclame misleidend is
Veel ouders geven hun kinderen vruchtendrankjes mee in de veronderstelling dat zij ze zo nog wat gezonds meegeven voor op school. Nu is het al bekend dat die drankjes veel meer suiker bevatten dan men denkt, maar Capri-Sun spant nu de kroon. Met maar 12 procent vruchtensap zouden zij zich nooit mogen aanprijzen als vruchtendrank en dat doen ze dus wel.
Consumentenorganisatie Test-Aankoop vindt dat Capri-Sun de consument misleidt met de naam vruchtendrank.
Vruchtendrank
Het drankje van Coca-Cola Company misleidt hiermee de consument, vinden Foodwatch en Test-Aankoop. “Capri-Sun is een limonade, géén vruchtendrank zoals de reclamefolder van supermarktketen Lidl beweert,” schrijft de consumentenorganisatie op haar website. “De drankjes bevatten maar 12% vruchtensap. Dat is veel te weinig om de naam vruchtendrank te mogen dragen.”
Marketingtruc
Naast het foutief adverteren heeft Test-Aankoop het ook over de marketingtruc die Capri-Sun hanteert. Doordat er op de verpakking zo veel vruchten te zien zijn, zorgen ze ervoor dat het lijkt alsof Capri-Sun een gezond drankje boordevol fruit is, terwijl dit niet het geval is. Een simpele naamsverandering van ‘vruchtendrank’ naar ‘vruchtenlimonade’ zou volgens de consumentenorganisatie al voldoende zijn.
Dit artikel bewaren? Pin ‘m op Pinterest!
Bron: HLN | Beeld: pexels