Je gaat straks naar huis met een extra paprika in je boodschappentas…
Koken uit een pakje doen we allemaal weleens. Het is gewoon lekker makkelijk. Uit onderzoek blijkt dat veruit de meeste Nederlanders het recept achterop het pakje nauwgezet volgen en daar speelt Maggi nu op in. Ze willen naar eigen zeggen de Nederlanders wat gezonder maken.
Aanbevolen hoeveelheid
De aanbevolen hoeveelheid verse groente op de voorkant van de pakjes van Maggi gaan omhoog van 150 naar 200 gram per persoon. Dit gaat ten koste van 50 gram vlees. ,,96 procent van de consumenten volgt het recept op de verpakking. In Nederland worden per jaar 5,6 miljoen avondmaaltijden bereid met onze mixen. Dat betekent dat door deze aanpassingen in Nederland op jaarbasis 280.000 kilo minder vlees en 840.000 kilo extra groente worden gegeten”, vertelt Justijn Gombert van Maggi aan het AD.
Uit pakjes en zakjes
Natuurlijk is het niet alleen bedoeld om de Nederlandse gezinnen gezonder te maken. Gobert erkent dat Nederlandse mensen steeds kritischer worden op koken met pakjes. De verandering is dus ook bedoeld om het imago van pakjes wat op te krikken. Dit doet Maggi al wat langer. Zo hebben ze ook de hoeveelheid zout al verlaagd. Over de verandering zegt Gombert: ,,Dat gaat stapje voor stapje: consumenten wennen langzaam aan minder zout. In tien jaar tijd hebben we wereldwijd al 12.000 ton minder zout in onze Maggiproducten gestopt; vergelijkbaar met het gewicht van de Eiffeltoren.”
Voedingscentrum
Het Voedingscentrum is gematigd positief. ,,We weten dat mensen de recepten op pakjes nauwgezet volgen”, vertelt een woordvoerder van het Voedingscentum. ,,Nog liever zien we echter dat mensen meer groente eten zónder een bijbehorend pakje. Want aan pakjes is vaak te veel zout en suiker toegevoegd.” Dus als je binnenkort een pakje van Maggi koopt, is de kans groot dat je met een extra paprika naar huis gaat.
Lees ook: Citroenpers in huis? Dan gebruik je deze waarschijnlijk je hele leven al verkeerd
Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest!
Bron: AD | Beeld: Pexels