En daardoor betaal je soms meer dan op het prijsbordje staat
Supermarktketen Albert Heijn laat nog te vaak verkeerde prijzen zien in de winkel, dat meldt de Consumentenbond. Hierdoor betaal je vaak meer dan op de bordjes in de winkels vermeld staat. En dat is natuurlijk geen leuke verrassing bij de kassa…
Niet verbeterd
Het probleem is al langer gaande bij de Albert Heijn. De supermarktketen beloofde eerder dat wanneer er iets fout gaat met de prijs en de klant dat kan aantonen, hij of zij het gehele aankoopbedrag van het betreffende product terugkrijgt. De Consumentenbond merkte echter op dat veel caissières niet op de hoogte zijn van deze regeling, waardoor klanten alsnog vaak gedupeerd worden.
Bevindingen
Albert Heijn kan zich niet vinden in het beeld dat de Consumentenbond schetst. Een woordvoerder van de supermarktketen zegt dat er “keihard gewerkt” is om te verbeteren op dit vlak, en dat er bij slechts minder dan 1 procent van de aanbiedingen eens iets fout gaat. Maar waar de Albert Heijn claimt hun bevindingen te hebben gedeeld met de Consumentenbond, zegt de consumentenorganisatie geen rapport te hebben gezien.
Jumbo en Plus
Supermarktketens Jumbo en Plus hebben wel verbeteringen doorgevoerd op het gebied van transparante prijzen. Hier werden onder andere mystery shoppers ingezet, en kregen mensen wél hun geld terug als er een fout was gemaakt. De Consumentenbond maakt nog plannen om juridische stappen te nemen tegen de Albert Heijn.
Lees ook: Oei: dit is de duurste supermarkt voor je boodschappen
Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!
Bron: Tips en Weetjes, Nu.nl | Beeld: Adobe Stock