‘We hebben meerdere keren met Albert Heijn gesproken’, aldus de directeur van de Consumentenbond
Na jarenlange fouten in de bonnen van de Albert Heijn, heeft de Consumentenbond de supermarktketen gedagvaard. Zij vinden dat het al jarenlang fout gaat en dat klanten gecompenseerd moeten worden voor de schade die zij hierdoor hebben opgelopen.
Fouten in kassabonnen
In 2023 meldde de Consumentenbond al voor het derde jaar op rij dat er te veel misgaat met kassabonnen bij verschillende supermarktketens (onder anderen Albert Heijn, Jumbo en Plus). Zo zouden de prijzen die bij de artikelen in het schap, anders zijn dan op de bon. En dat hoort natuurlijk niet.
De Consumentenbond meldde deze fouten bij de supermarktketens, waardoor de Jumbo en de Plus meer gingen letten op de fouten. Echter, bleef dat bij de Albert Heijn uit. En hoewel het per kassabon niet om hele grote fouten gaat, zijn het er wel nog steeds heel veel.
Naar de rechter
“We hebben meerdere keren met Albert Heijn gesproken”, zo meldt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond. “De supermarktketen zegt dat het zelf onderzoek naar kassabonfouten liet doen en dat het probleem heel klein was, maar weigert ons inzage te geven. We vragen de rechter nu om Albert Heijn te manen dit onderzoek met ons te delen. Zo kunnen we de aangerichte schade beter vaststellen en vervolgens een schadevergoeding afdwingen voor consumenten.” De Consumentenbond streeft dan ook naar een passende oplossing voor de klanten. Tot op heden heeft de Albert Heijn nog geen commentaar gegeven.
Lees ook: Ren naar de Lidl: de supermarktketen verkoopt tijdelijk meer glutenvrije producten
Artikel bewaren? Pin hem dan op Pinterest!
Bron: NU, De Telegraaf | Beeld: Adobe Stock